Vietnam je očarujúca krajina s nekonečnými možnosťami na cestovanie a objavovanie. Na odľahlom severe hory, ryžové terasy a domorodé kmene, na juhu delta rieky Mekong, dažďové pralesy, tropické ostrovy aj kozmopolitný Ho Chi Minh City. My sme sa rozhodli pre juh, kde bola v čase našej dovolenky (december/január) hlavná sezóna. Vyberte sa po našich stopách, určite nebudete ľutovať 🙂

1. Deň – Prílet do mesta Hanoi, cieľová destinácia ostrov Phu Quoc

• Odlet z Viedne o 13:00, medzipristátie v Moskve, prílet do Vietnamu na letisko v Hanoi o 9:00 ráno.
  • Sadáme na ďalšie lietadlo spoločnosti VietJet, smer tropický ostrov Phu Quoc, príchod okolo 18:00.
Ostrov Phu Quoc, Vietnam

Na vlastnej koži overené: Do Vietamu potrebujete mať vybavené už pred odletom z Európy víza, resp. pozývací list, na základe ktorého víza na letisku po prílete udeľujú. Ehm, my sme sa túto skutočnosť dozvedeli až keď sme prišli na letisko 🙂 Taká drobná chybička z nepozornosti 🙂 Zalial nás adrenalín, no nakoniec všetko dobre dopadlo (prekvapivo).

💡 Viac informácií o vízach a všetkom dôležitom čo potrebujete vedieť pred cestou do Vietnamu, sa dozviete v našom samostatnom článku: Vietnam na vlastnú päsť. 💡

Taxík z letiska v Phu Quoc k nášmu ubytovaniu na Ong Lang stál  250 000 VND (8,90 EUR)

2. Deň – Oddych na pláži Ong Lang Beach

• Ubytovanie v krásnom La Casa Resort, v lokalite Ong Lang, na sever od hlavného mesta Phu Quocu – Duong Dong.
  • Prvý deň na pláži v Mango Bay, relax a dospávanie jet legu.
Ong Lang Beach, Vietnam

Na vlastnej koži overené: Pri hľadaní ubytovania, sme sa zámerne vyhli Long Beach, kde je koncentrovaná najväčšia časť hotelových rezortov. Lepšiu lokalitu ako Ong Lang Beach si na Phu Quocu asi ani nevieme predstaviť. Sympatické malé rezorty, prázdne pláže, dostatok reštaurácií, bankomat, požičovne motoriek, obchody s potravinami.

La Casa Resort bol úplne super, milý personál, krásne prostredie a čisté izby – odporúčame. Severná časť Phu Quocu je takmer bez turistov, nejedenkrát sme mali pláž sami pre seba a cítili sme sa na ostrove dostatočne „remote“. Je to však len otázka veľmi krátkeho času, žiaľ aj v tejto časti už budujú megalomanské rezorty. 🙁

3. Deň – Prvýkrát na motorke, spoznávanie severo-západného pobrežia Phu Quocu

• Požičiavame vietnamský národný dopravný prostriedok – motorku – a vyrážame objavovať okolité pláže.
  • Zastávka na Cua Can Beach.
  • Večerný trh (Night Market) v hlavnom meste Phu Quocu – Duong Dong.
Motorkou po ostrove, Phu Quoc, Vietnam
Oddych na pláži Cua Can, Phu Quoc, Vietnam

Na vlastnej koži overené: Prenajatie motorky na deň stojí 150 000 VND (5,30 EUR), tankovanie vás vyjde okolo 50 000 VND (1,80 EUR). Pocit slobody na motorke je na nezaplatenie. Na severnej časti ostrova nie je hustá premávka, čiže aj motorkárovi-začiatočníkovi odporúčame požičať motorku. Tesne za mostom sme odbáčali do ľava a vydali sme sa na cestu (neskôr prašnú) popri pobrežiu. Cesta to je krásna, v lese s mnohými odbočkami na opustené plážové miestečka. Hoci tieto pláže nepatria žiadnemu hotelu, voda je krásne čistá a je na nich minimum odpadkov.

Night market, Duong Dong, Phu Quoc, Vietnam

Na vlastnej koži overené: Večer sme sa vydali na populárny night market v hlavnom meste Phu Quocu – Duong Dong, avšak z nášho pohľadu to bola pasca na turistov. Ceny sú tu rádovo dvojnásobné oproti cenám v reštauráciách na Ong Lang. Hlavné mesto je samozrejme poriadne rušné, plné turistov a nočný trh má čosi do seba, no toto bola naša prvá a posledná návšteva Duong Dong 🙂

4. Deň – Plavba loďou na okolité ostrovy na juhu, šnorchlovanie

• Celodenný výlet loďkou za šnorchlovaním nesmie chýbať.
  • Na výlet volíme kombináciu: Fingernail Island, Dam Ngang Island a „bielopieskovú“ Sao Beach.
  • Večer slávnostná silvestrovská večera v našom rezorte a privítanie Nového roka na pláži.
Šnorchlovanie pri ostrovčekoch na juh od Phu Quoc.

Na vlastnej koži overené:  Na výlet sme išli spoločnosťou Red River Tours. Môžete sa ešte rozhodnúť pre spločnosť John`s Tours, itinerár výletov majú však veľmi podobný a ceny prakticky rovnaké. V cene je aj obed a súčasťou výletu je aj „lov rýb“. Pod týmto si treba predstaviť nylon navinutý na umelohnotnom koliesku, ktorým chytáte rybky. Výlet vám zarezervujú bez problémov v hoteli alebo v stánkoch spoločnosti. Detaily o našom výlete nájdete spísané v samostanom článku.

Okrem výletov na ostrovy máte možnosť na výber aj výlety na samotnom Phu Quocu – napr. návšteva včelej farmy a farmy na korenie, prípadne západ slnka na loďke.

Po príchode z výletu nás v našom ubytku už čakala silvestrovská večera a Nový rok sme vítali v príjemnej, nenútenej atmosfére –  v bare rovno na pláži. Namakané, čo si budeme hovoriť 🙂

5. Deň – Výlet motorkou na sever do dažďového pralesa a rybárska dedinka Rach Vem

• Požičiavame motorku a vydávame sa na cestu do dažďového pralesa za krásnymi výhľadmi na more (pôvodný plán).
  • Prechádzka cez dažďový prales, kde výhľady nenachádzame. 🙂
  • Náhodná odbočka k rybárskej dedinke – Rạch Vẹm s reštauráciou priamo na vode.
  • Pokračujeme na sever k „lokálnej“ pláži Thom Beach.
Rybárska dedinka Rach Vem s reštauráciou priamo na móle lákala na čerstvé plody mora

Na vlastnej koži overené:  Motorkový exploring na ostrove si fakt užívame. Len tak sa túlať (samozrejeme so stiahnutou offline mapou :)), objavovať, hľadať nové miesta a zákutia. V Lonely Planetke píšu, že z pralesa vidno krásne výhľady na more, avšak nám sa  žiadny view point nepodarilo nájsť.

Nevadilo nám to, našli sme zas mnoho iných super vecí. Odbočka do dedinky Rach Vem a obed na móle, bol jeden z našich najsilnejšich zážitkov na Phu Quocu. Čerstvé ryby vytiahli doslova priamo pred nami zo siete a pripravili z nich vynikajúci obed.

Ďalší plán bol okúpať sa na Thom Beach, ale po tom, čo sme pláž márne hľadali pod hŕbou odpadkov sme tento plán zavrhli.

6. Deň – Celodenný chill out v našom „súkromnom“ zálive pláže Cua Can

• Opäť sadáme na motorku, s cieľom nájsť plážičku, ktorá bude iba naša.
  • Súkromný záliv nachádzame v oblasti Cua Can, kde celý deň leňošíme, kúpeme sa a čítame.

Na vlastnej koži overené: Prašná cesta na severozápade Phu Quocu vedie popri pobrežiu. Nie je nič jednoduchšie ako zoskočiť z motorky a popozerať sa po odľahlej súkromnej plážičke. K takýmto plážam sa dostanete cez cca 100m-200m v lese. Dokonca na nich nie sú odpadky (alebo fakt minimálne) a dokonca je na nich aj tieň pred slniečkom.

Nebola to veru najhoršia plážička :)
Nebola to veru najhoršia plážička 🙂

7. Deň – Presun do mesta Can Tho – hlavný východzí bod do delty Mekongu

• Opúšťame Phu Quoc – presun rýchloloďou do mesta Ha Tien, ďalej autobusom do mesta Can Tho.
  • Ubytovanie v centre mesta v hoteli Holiday One.
  • Vo večerných uličkách hľadáme sprostredkovateľa ranného výletu na plávajúce trhy.
Vietor vo vlasoch na rýchlolodi z Phu Quoc do Ha Tien

Na vlastnej koži overené: Celý transfer z ostrova až do Can Tho sme si zabezpečili priamo v našom rezorte – pohodlne a jednoducho, iba za 22 USD / osoba. Ak by ste išli po vlastných –  lístok na loď stojí okolo 8 EUR (220 000 VND), taxík do prístavu okolo 500 000 VND (18 EUR, samozrejme – závisí kde by ste bývali) a autobus do Can Tho okolo 150 000 VND (5,30 EUR). Cesta busom do Can Tho trvala cca 4 hodiny, čo sme po skúsenostiach z Filipín  vnímali ako úplnú oddychovku :-).

Aj napriek tomu, že bolo všetko dobre zorganizované, do hotela v Can Tho sme dorazili až vo večerných hodinách. Po príchode do mesta nás prekvapilo, že už okolo 20:00 – 20:30 sme nenašli otvorené žiadne stánky, kde by sme si mohli výlet na plávajúce trhy kúpiť. Zachránila nás Lonely Planetka a zamierili sme do odporúčaného Hieu´s Tour, ktorý bol fantastickou voľbou.

8. Deň – Loďou na plávajúce trhy na Mekongu

• Ranný nekompromisný budíček o 3:45, aby sme stihli prísť na plávajúce trhy o 6 ráno, keď sú najviac „busy“.
  • Plavba loďkou po Mekongu, navštevujeme trhy Phong Dien a Cai Rang.
  • Späť sa plavíme po bočných kanáloch a zastavujeme vo výrobni ryžových rezancov.
  • V poobedných hodinách sa presúvame do mesta Ben Tre.
  • Ubytovanie tentokrát mimo centra v homestay Hong Thai.
Plávajúce trhy na delte Mekong
Najlepšia Pho polievka ever
Najlepšia Pho polievka ever – naše raňajky
Na vlastnej koži overené: Výlet na plávajúce trhy trval celé dopoludnie, do hotela sme prišli krátko pred check-outom. Blesková sprcha a už o 13:00 sme nasadli na autobus smerom do Ben Tre. Cena busového lístka je 67 0000 VND (2,4 EUR). Ubytovanie sme tentokrát zvolili mimo mesta – asi 11km od Ben Tre. V lese, jednoduché izby, obklopené palmami, prírodou, u domácich v krásnom Hong Thai Homestay. Toto miesto bolo super voľbou, domáci bol nekonečne ochotný, hovoril aj po anglicky a zniesol by vám aj modré z neba. V cene ubytovania je aj polpenzia. Ubytovanie veľmi odporúčame.

9. Deň – Výlet na motorke okolo Ben Tre, večer presun do Ho Chi Minh City

• Priamo u domáceho požičiavame motorku a vydávame sa na vlastnú päsť blúdiť medzi ramenami Mekongu.
  • Zástavka na trhoch a obed v Ben Tre.
  • Večerný presun do Ho Chi Minh City, ubytovanie v perfektom Lotus Boutique Hotel.
Market pri rieke v Ben Tre
V okolí Ben Tre sme sa túlali takýmito uličkami lemovanými prírodou

Na vlastnej koži overené: Majiteľ Hong Thai Homestay ponúka množstvo výletov – bicyklom/motorkou/loďkou. Všetko vám dohodne. Výlety sa nám však zdali trošku drahé (okolo 45 USD motorkový výlet s guidom) a navyše sme mali chuť sadnúť sami na motorku, aj za cenu toho, že neuvidíme všetky top atrakcie kraja. Výlet sme si urobili parády, nestretli sme snáď žiadnych turistov, navštívili sme miestne trhy pri rieke v Ben Tre a potúlali sme sa v úzkych uličkách po okolí (pravdepodobnosť zablúdenia je obrovská :))

Večer sme odchádzali do Ho Chi Minh City. Pán domáci nám priamo z domu zadarmo zorganizoval shuttle bus na stanicu, smer Ho Chi Minh City. Bus z Ben Tre chodí cca každú hodinu a stojí 70 000 VND (2,50 EUR). Cesta trvá približne 2 hodiny. Autobusová stanica v Ho Chi Minh City je pomerne ďaleko od centra. Odporúčame vziať si MHD zo stanice, (klimatizovaný autobus vás priblíži k centru) a až následne si brať taxík – ušetríte (lístok na bus stál 5 000 VND = 18 centov). Na stanici vám poriadia, na ktorý bus nasadnúť a kde vystúpiť. V Ho Chi Minh City sme bývali v District 1perfektná lokalita a perfektný nový hotel Lotus Boutique za slušný peniaz.

10. Deň – Potulky v Ho Chi Minh City (bývalý Saigon)

• Potulky cez staré mesto – saigonská Notre Dame Cathedral, Central Post Office, Opera House, Reunification Palace, návšteva Jade Emperor pagody, street Market, Ben Thanh Market.
  • Prechádzame najznámejšou ulicou mesta – Rue Cantinat.
  • Výhľad z najvyššej budovy Bitexco Financial Tower, ktorá pripomína lotusový kvet.
  • Drink na rooftop Air Sky 360 Bar.
  • Večera na Bui Vien Street.
Najvyššia budova Ho Chi Minh City pripomínajúca národný kvet Vietnamu - lotus
Najvyššia budova Ho Chi Minh City pripomínajúca národný kvet Vietnamu – lotus
Motorkový masaker na cestách. Tu veru jazdiť fakt nechcete :)
Motorkový masaker na cestách. Tu veru jazdiť fakt nechcete 🙂

Na vlastnej koži overené:  Prechádzka po meste v horúcom a vlhkom počasí dá celkom zabrať, má však neopakovateľné čaro.  Odporúčame schladenie v 262m vysokej Bitexco Financial Tower. Celý Ho Chi Minh City budete mať ako na dlani. Vstupné za výhľadmi vás vyjde 200 000 VND (7,10 EUR) – čo je na vietnamské pomery celkom drahé. Pamiatky z čias francúzskej koloniálnej éry sú krásne. Pomedzi to typický Vietnam – obchodíky so všetkým možným aj nemožným, trhy, reštaurácie, kaviarne. A samozrejme všade samé motorky 🙂

Jade Emperor pagoda je jedna z najväčších v meste, nás však veľmi neočarila – je špinavá a rozpadajúca. Sochy vo vnútri sú však zaujímavé.

Večer sme zakončili „roofTOPovo“- najprv v rooftopovom bazéne nášho hotela a následne v rooftop bare Air Sky360. Super voľba, odporúčame (dokonca sme ho mali kúsok od hotela :)). Vychytali sme aj happyhour, ktorá bola od 19:30 do 21:00. Vybrané koktaily+víno stálo 69 000 VND (2,4 EUR) alebo 159 000 VND (5,70 EUR). K účtu si treba ešte pripočítať 10% taxu + service charge.

11.Deň – Výlet do Cu Chi tunelov a čínska štvrť Cholon

• Ráno 8:30 vyrážame autobusom na poldenný výlet do Cu Chi tunelov – sústavy podzemných tunelov dlhých až 250km, v ktorých sa počas vietnamskej vojny schovával komunistický Viet Cong.
  • Neskorý obed na trhu Binh Tay.
  • Večerné túlanie v čínskej štvrti Cholon.
  • Top večera v reštaurácií Secret House.
Typický záber z Cu Chi Tunelov

Na vlastnej koži overené: Celý výlet do Cu Chi tunelov trval cca 6 hodín a stál 430 000 VND (15 EUR) na osobu. Prehliadku tunelov určite odporúčame, bol to pre nás silný zážitok. Večer sme strávili v čínskej štvrti Cholon. Chceli sme navštíviť pagody Quan, Tam Son Hoi Guan a Ong Bon, márne sme ich však hľadali otvorené – zatvárajú ich okolo 17.00. Niektoré pagody v pondelok nebývajú otvorené vôbec.

12.Deň – Presun do Hanoi, posledné pravé vietnamské Phó Bo

• Let z Ho Chi Minh City do Hanoi (cca 2 hodiny).
  • Večerná prechádzka po centre mesta, návšteva chrámu Ngoc Son na jazere Hoan Kiem.
  • Posledné spring rolls a skvelá Phó Bo polievka v miestnej reštaurácii.
Večerný Hanoi

Na vlastnej koži overené: Letisko je od Hanoia vzdialené asi 45min. Z letiska vás do mesta dovezie schuttle bus, ktorý poskytuje každá letelecká spoločnosť (má samozrejme vopred určenú trasu). Shuttle bus stál iba 60 000 VND / 2 osoby (2 EUR). Priblížil nás k starému mestu, kde sme mali rezervované ubytovanie a odtiaľ sme si zobrali taxík priamo k hotelu. Žiaľ, kvôli meškajúcemu lietadlu sme z Hanoia nestihli vidieť to, čo sme mali v pláne.

Hanoi bol atmosférou úplne iný ako Ho Chi Mihn. Viac ovplyvnený čínou a komunizmom. Na druhej strane, množstvo pamiatak, múzeí a nekonečne veľa obchodíkov so všetkým možným aj nemožným. Určite by tu stálo za to stráviť aspoň jeden plnohodnotný deň. Aj klíma tu bola lepšia na pochôdzky – „príjemných“ 15 stupňov a strááášny vietor :).

13. Deň – Odlet z Vietnamu do Európy

• Ranným letom s medzipristátím v Moskve
Vietnam nás úplne očaril – mal však jednu chybu – boli sme v ňom príliš krátko :-). Nuž, ale to je „daň“ za „fultajmové“ zamestnania. 🙂 Mimochodom, ako bonus k tejto krásnej krajine – sú úžasní, nápomocní, milí ľudia. Tak čo, kedy letíte?